

Hvis du netop har anskaffet dig et butikslokale, og er ved at gøre klar til at slå dørene op for kunder for første gang, så mærker du, foruden spænding, sikkert også nervøsitet. Det er ganske normalt, når man kaster sig ud i noget nyt og uprøvet, med risiko for at fejle. Derfor får du her et par gode råd med på vejen!
Sørg for rigelig reklame
Det siger ret meget sig selv, at hvis ikke folk kender til din butik og de varer eller den service du udbyder, så kommer der ikke kunder til. Derfor er det din fornemmeste opgave at sørge for, at der kommer god reklame for din butik. Det gælder både over nettet og fra mund til mund, men også noget så simpelt som, at folk fra gaden, kan se på eksempelvis et gadeskilt eller plakater på din butik, hvad du har at byde på.
Hold butikken ordentlig altid
Når først du får lokket kunder til butikken, handler det om at de skal imponeres. En ordentlig, ryddelig og ren butik er det bedste førstehåndsindtryk du kan give dem. Dernæst kommer naturligvis kvaliteten af produkterne eller din service, og generelt hvordan du opfører dig omkring kunderne. Hvad der dog møder dem først, er selve butikken, så det er vigtigt at den er i orden – altid. Rengøring skal til naturligvis, og hvis du har produkter, så sørg for at der er fyldt op på hylderne!
Hav et smil om læberne og værn om kunderne
Kunderne er kommet ind i butikken, og der er imponerede over hvor flot og ryddeligt, der er. Så handler det om at værne om kunderne, så de får lyst til at komme tilbage – gerne med venner eller bekendte på slæb. God kundeservice og et smil om læberne får dig langt, så længe du husker på, at kunden er i centrum.